Гіперактивність.
Особливі діти серед нас і їх чимало
Вашій дитині замала найбільша ігрова кімната, жодна колисанка не заспокоює її, вона дуже рухлива, імпульсивна, незібрана, але водночас така весела, добра, цікава і кмітлива? Це означає, що вам, як і мені, пощастило бути мамою великого непосидика. Або, кажучи по-науковому, гіперактивної дитини.
Квартиру, де живе такий малюк, одразу впізнаєш. Дверцята всіх шафок зазвичай перев’язані мотузками або відсутні зовсім, а предмети, що б’ються, мнуться і рвуться, підняті на недосяжну для дитини висоту. Там ніхто не дивується, якщо тато вранці не може знайти свого черевика, бо син грав із ним у машинки, а мама … А мама звикла до всього, почувши галас у сусідній кімнаті, не мчиться туди стрімголов, а спокійно аналізує: «Реве? – Не реве! Значить, не забився, а решта – дрібниці».
ДИТЯЧІ СТРАХИ ТА ЗАСОБИ ЇХ КОРЕКЦІЇ
У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Вікторія Черненко, практичний психолог ДНЗ (ясла-садок) № 393 «Пізнайко», Дніпропетровськ
Правила покарань
1. Покарання не має шкодити здоров’ю – ні фізичному, ні моральному. Воно має бути корисним.
2. Якщо є сумніви щодо доцільності покарання, – не карайте! Навіть якщо ви розумієте, що занадто м’які, довірливі або нерішучі. Ніяких «профілактик», ніяких покарань «про всяк випадок»!
3. За один раз – одне покарання. Навіть якщо поганих вчинків було кілька, покарання має бути тільки одне, за все одразу, а не по одному за кожен вчинок.
4. Краще не карати зовсім, ніж карати із запізненням!
5. Покарали – пробачили. Про старі образи – ні слова. Не заважайте дитині почати життя з початку!
6. Без приниження! Щоб не сталося, якою б не була провина, покарання не має сприйматися дитиною, як ваша перемога над його слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ви не праві, то покарання не подіє, а зашкодить!
7. Дитина не має боятися покарань, вона має боятися не вашого гніву, а того, що ви непокоєтеся,
нервуєте!
Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь і дідусів
1. Шановні батьки! Пам’ятайте, що ви самі запросили мене до своєї родини. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу допоможіть мені, будь ласка, стати людиною.
2. У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я застеляю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
4. Мої почуття ще не дозрілі – прошу, будьте чутливими до моїх потреб.
5. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене, а мої вчинки.
6. Давайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках вчився. Тоді я зможу самостійно вирішувати у дорослому житті.
7. Прошу, не робіть усього за мене, адже я виросту переконаним у своїй спроможності виконувати завдання згідно з вашими очікуваннями.
8. Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій, голосу, манери рухатись. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене бути кращим.
9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пестили, цілували. Але будьте уважними, щоб ваша любов не перетворилися на милиці, що заважають мені робити самостійно кроки.
10. Любі мої, я вас дуже люблю!!! Доведіть мені, що ви також мене любите.
Підготувала Вікторія Черненко, практичний психолог ДНЗ
(ясла-садок) № 393 «Пізнайко», Дніпропетровськ